Loading Events
  • This event has passed.
06 Jun 2018

Ατομική έκθεση «Ζωγραφική» της Ελένης Πίταρη

Την Τετάρτη 6 Ιουνίου, στις 19.00, εγκαινιάζεται στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο η ατομική έκθεση «Ζωγραφική» της Ελένης Πίταρη- Maioletti. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 29 Ιουνίου 2018 και θα είναι ανοιχτή στο κοινό καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 11.00-17.00 και Σάββατο 11.00 – 13.30 (ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ). Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Ατομική έκθεση «Ζωγραφική» της Ελένης Πίταρη στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο

Την Τετάρτη 6 Ιουνίου, στις 19.00, εγκαινιάζεται στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο η ατομική έκθεση «Ζωγραφική» της Ελένης Πίταρη- Maioletti. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 29 Ιουνίου 2018 και θα είναι ανοιχτή στο κοινό καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 11.00-17.00 και Σάββατο 11.00 – 13.30 (ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ). Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Επιμέλεια έκθεσης: Giorgio και Alessandra Maioletti και Μαρία Καραμητσοπούλου.
Χορηγός επικοινωνίας: Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο

Ο Sergio Minuiss γράφει μεταξύ άλλων για το έργο της Ελένης Πίταρη-Maioletti:

Στη ζωγραφική της Ελένης Πίταρη Maioletti η Ελλάδα έχει την ακτινοβολία του Βυζαντίου, δίχως να μοιράζεται ούτε μια σπιθαμή φωτός με την πέτρα της δωρικότητας και την εκκεντρικότητα του κορινθιακού: εδώ το χρώμα ξεπηδά – λόγω παράδοσης και μοντέρνας συμβίωσης – από τη σεμνή και τόσο χαρισματική ευφυΐα των μικρών και μεγάλων δασκάλων των εικόνων, από εκείνους τους χώρους που, χάρη στην ποίηση, κρύβουν εντός τους μια ευρύτερη διάσταση, σαρκική και αγνή συνάμα, άλλοτε βασανιστική και άλλοτε ευτυχισμένη, τα αναπόφευκτα αντίθετα των μεγάλων πολιτισμών. Κοιτάζω τα έργα ζωγραφικής της Ελένης Πίταρη Maioletti όπως τα ζωηρά όνειρα εκείνου που εξερευνά με λυρικότητα τις προγονικές φαντασίες του, επιχειρώντας μια ζωγραφική επεξήγησή τους, ένα μέσο για να κατορθώσει και να πετύχει μια προσωπική σαφήνεια της τέχνης. Αυτοί οι πίνακες δεν εξαπατούν ούτε ανταλλάσσουν την ομορφιά τους με το κοινό: επιζητούν τον διάλογο, μια «φυσική» συνομιλία, ακριβώς επειδή το χρώμα είναι ειλικρινές, παθιασμένο και σταθερό.

Η ζωγράφος έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων: τρεις Πανελλήνιες Μπιενάλε, στην Πρεσβεία της Ελλάδος στη Ρώμη, στη ΧΑΝΘ-YMCA Θεσσαλονίκης, στην έκθεση με θέμα :«Δεκαπέντε Έλληνες καλλιτέχνες στην Ιταλία» στο Μιλάνο και στην Galleria Canova στη Ρώμη.

Έχει τιμηθεί με αρκετά βραβεία μεταξύ των οποίων το «Βραβείο Antonello da Messina».

Ελένη Πίταρη

Η Ελένη Πίταρη αποφοίτησε από το Γαλλικό Κολλέγιο “Notre Dame de Sion” από όπου απέκτησε το baccalauréat. Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής δίπλα στους ζωγράφους N. Mantu και Μ. Roth (ο τελευταίος συνδεόταν με τον κύκλο των R. Delauny και Α. Derain).

Σπούδασε με κρατική υποτροφία ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Ενδιάμεσα, συμμετείχε στην Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση του 1958 στην Αθήνα.

Το 1959 συμμετείχε στη Διεθνή Έκθεση Νέων Καλλιτεχνών της Μόσχας.

Σπούδασε με υποτροφία στην École du Louvre στο Παρίσι ελάσσονες τέχνες (Ιστορία της κεραμικής και του γυαλιού) και Ιστορία της Τέχνης με καθηγητές τους Brianchon και Réné Huyghe.

Με άλλη υποτροφία συνέχισε τις σπουδές της στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης, έχοντας ως δασκάλους τους Franco Gentilini στη ζωγραφική και Toti Scialoja στην ιστορία της τέχνης.

Διδάχθηκε την τεχνική της νωπογραφίας στην Accademia di San Giacomo.

Μεγάλα επιμορφωτικά ταξίδια σε Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία, Βουλγαρία και Τουρκία της επέτρεψαν να εμβαθύνει τις σπουδές της στην κεραμική και ειδικότερα στη βυζαντινή και την ισλαμική.

Εργάστηκε για το Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα για τη συγκρότηση της συλλογής ευρωπαϊκής κεραμικής και ιδιαίτερα της εισηγμένης ιταλικής κεραμικής στο Λεβάντε (Αιγαίο και Μικρά Ασία) μεταξύ 15ου και 19ου αιώνα.

Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στην Ελλάδα στα περιοδικά Αρχιτεκτονική και Ζυγός και στην Ιταλία στα περιοδικά La Ceramica Antica και Αrcheo.

Έχει δώσει διαλέξεις σχετικά με την παρουσία της ιταλικής κεραμικής τέχνης στο Αιγαίο από τον 15ο έως τον 19ο αιώνα σε διάφορες εκδηλώσεις, όπως: στο «Διεθνές Συνέδριο για τα Κεραμικά της Λιγουρίας στο Αιγαίο» (Albissola), στο «8ο Συνέδριο Κεραμικής» (Pennabilli), στο «Εθνικό Συνέδριο για την εγχάρακτη κεραμική κατά τον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση», στο «Εθνικό Συνέδριο για την υστεροβυζαντινή εγχάρακτη κεραμική» (Φερράρα) και στο 9o Εθνικό Συνέδριο Κεραμικής «ένα σύνολο από Kαπέλε στη Σκύρο μεταξύ 1400 και 1500» (Pennabilli).

Έχει συμμετάσχει στη διοργάνωση του Διεθνούς Συνεδρίου για τη Συντήρηση και Αποκατάσταση Υφασμάτων στο Κόμο.

Υπήρξε μέλος της Εθνικής Ένωσης για την Προστασία της Ιστορικής, Καλλιτεχνικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς “Italia Nostra” στη Ρώμη.

Υπήρξε σύμβουλος του Μουσείου Ανατολίτικης Τέχνης στη Ρώμη για τα ισλαμικά κεραμικά και υφάσματα και του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης στην Αθήνα για τις συλλογές κεραμικής.

Το 2008 κυκλοφόρησε στην Αθήνα το βιβλίο της «Τα Λαήνια» με θέμα τα μαγιόλικα κεραμικά που εισήχθησαν από την περιοχή Marche στην Ελλάδα κατά τον 18ο αιώνα (Συλλογή του Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή).

Έχει πραγματοποιήσει εκθέσεις στην Αθήνα σε διάφορες γκαλερί, μεταξύ των οποίων: Κούρος, Νέες Μορφές, Ώρα και στην Ιταλία στη Δημοτική Πινακοθήκη του Todi και στις γκαλερί La Salita και La Medusa στη Ρώμη.

Συμμετοχές σε εκθέσεις

Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων:

-σε τρεις Πανελλήνιες Μπιενάλε και στην Έκθεση της Ελληνοσοβιετικής Ένωσης στην Αθήνα

-στην Πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη (1983)

-στη ΧΑΝΘ-YMCA στη Θεσσαλονίκη

– «Δεκαπέντε Έλληνες καλλιτέχνες στην Ιταλία», Μιλάνο

– «Παρουσίες ξένων καλλιτεχνών στην Ιταλία», Περούτζια

– στο Maschio Angioino, Νάπολη

– στην Galleria Canova, Ρώμη

Έχει τιμηθεί με το “Βραβείο Antonello da Messina”.

Για το έργο της Ελένης Πίταρη έχουν γράψει οι: Άγγελος Προκοπίου, Ελένη Βακαλό, Τώνης Σπητέρης, Sergio Miniussi, Valsecchi, Federica Di Castro, Sandra Giannattasio, Massimo Coen.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
Categories Εικαστικά
Tags