Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου επιστρέφει για 19η χρονιά με την μόδα και την ομορφιά να έχουν κυρίαρχο ρόλο στην φετινή διοργάνωση.

Όλες οι δωρεάν εκδηλώσεις στο 19ο φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου

Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου επιστρέφει για 19η χρονιά με την μόδα και την ομορφιά να έχουν κυρίαρχο ρόλο στην φετινή διοργάνωση. Δείτε εδώ όλες τις εκδηλώσεις του που προσφέρονται με ελεύθερη είσοδο.

 

 

MASTERCLASS: DIOR, ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Η σχέση της μόδας και του κινηματογράφου ήταν πάντοτε πολύ στενή, από τη συνεισφορά των μεγάλων σχεδιαστών στο σχεδιασμό κοστουμιών για τις ταινίες, έως τις μεγάλες ηθοποιούς και μούσες των μεγάλων οίκων που αντιπροσωπεύουν τη γαλλική πολυτέλεια. Οι δύο αυτοί κόσμοι μοιράζονται επιπλέον κάποια κοινά χαρακτηριστικά, όπως το γκλάμουρ, τα τεχνάσματα και την αναζήτηση της αισθητικής.

Η φετινή θεματική ενότητα θα είναι αφιερωμένη στη μόδα και τον κινηματογράφο, με πέντε κλασικές ταινίες των οποίων τα κουστούμια έχουν εμπνευστεί και σχεδιαστεί από μεγάλους γαλλικούς οίκους μόδας:

Η ταινία Η Ωραία της ημέρας, του Luis Buñuel (1967), η οποία σηματοδότησε τη γνωριμία του σκηνοθέτη με τον Yves Saint Laurent, ηλικίας τότε τριάντα ετών και ο οποίος θα έφερνε μετέπειτα την επανάσταση στο χώρο της γυναικείας μόδας, η ταινία Όλο φωτιά, όλο φλόγα, του Jean-Paul Rappeneau (1982) και το διάσημο φόρεμα του Marc Bohan για τον οίκο Dior, που φοράει η Isabelle Adjani, η ταινία Φραμπαλάδες, ποτέ μου δε σε αγάπησα, του Jacques Becker (1945) με τα χαρακτηριστικά κοστούμια της δεκαετίας του ’40 του Marcel Rochas, η ταινία Η Πανέμορφη και το Τέρας, του Jean Cocteau (1946) με κοστούμια σχεδιασμένα από τον Christian Bérard για τον οίκο Paquin, με τον οποίο ο Pierre Cardin είχε συνεργαστεί στις αρχές της καριέρας του δημιουργώντας πλήθος κοστουμιών και μασκών, και τέλος η ταινία Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα, του Roger Vadim (1956), με τα κοστούμια του Pierre Balmain, απλά και κομψά, που όμως ήταν χαρακτηριστικά και συνέβαλαν στην καθιέρωση της Brigitte Bardot ως σύμβολο του σεξ της εποχής της.

Η θεματική της μόδας θα μας ακολουθήσει καθόλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Για να την εγκαινιάσουμε ένα ξεχωριστό masterclass θα πραγματοποιηθεί γύρω από τη μόδα και συγκεκριμένα γύρω από τον οίκο Dior, ο οποίος πρόσφατα οργάνωσε μια εξαιρετική έκθεση στο Μουσείο των Διακοσμητικών Τεχνών του Παρισιού με τον τίτλο Christian Dior, σχεδιαστής του ονείρου.

Στο πλαίσιο αυτό, θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ Christian Dior, l’élégance du paradis perdu (52’), ενώ μετά την προβολή ο Dominique Adt, σκηνοθέτης της ταινίας και ο Philippe Le Moult, Γενικός Γραμματέας του Μουσείου Christian Dior, θα συζητήσουν για τη σχέση του οίκου Dior με την 7η τέχνη και για το πώς γυρίστηκε η ταινία στα παρασκήνια αυτού του μεγάλου οίκου υψηλής ραπτικής.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας την Τετάρτη 21 Μαρτίου, ώρα 18.00΄ και θα εγκαινιάσει τη θεματική ενότητα, η οποία θα ανοίξει με την ταινία Και ο Θεός…έπλασε τη γυναίκα του Roger Vadim.

Είσοδος ελεύθερη.

ANIMASYROS 11 @ ROMANTSO

Καλειδοσκόπιο του Animation

Η αίθουσα προβολών του Ρομάντσο παραδίδεται για ένα ολόκληρο βράδυ στα χρώματα, τους ήχους και τη φαντασία της γαλλικής σκηνής animation, με μια μαραθώνια προβολή-οδοιπορικό από τις πρώτες μέρες της avant garde μέχρι τη σύγχρονη σκηνή της Βρετάνης και τους γαλλόφωνους σκηνοθέτες του αύριο. Μια ευρεία επιλογή μικρού μήκους ταινιών, με αφετηρία το πολύτιμο αρχείο του IFcinéma, που επιμελήθηκαν οι προγραμματιστές του διεθνούς φεστιβάλ Animasyros.

Το Animasyros Διεθνές Φεστιβάλ + Aγορά Κινουμένων Σχεδίων είναι το μεγαλύτερο φεστιβάλ στο είδος του στην Ελλάδα κι ένα από τα είκοσι μεγαλύτερα διεθνώς. Το 2018 κλείνει δέκα χρόνια συνεχούς παρουσίας στο τομέα των ταινιών animation και από τις 26 έως τις 30 Σεπτεμβρίου επιστρέφει στη βάση του, την Ερμούπολη της Σύρου, για την ενδέκατη και πιο φιλόδοξη μέχρι σήμερα έκδοσή του, κεντρική θεματική της οποίας θα είναι «το παιδί».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Ρομάντσο το Σάββατο 24 Μαρτίου, από τις 18.00 μέχρι τις 02.00.

Είσοδος ελεύθερη.

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΣΠΕΚ: Η ΚΡΥΦΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Συντήρηση & προσβασιμότητα των κινηματογραφικών αρχείων

Σε χώρες όπως η Ελλάδα, όταν γυρίζεται μια ταινία, τα προβλήματα της παραγωγής και της διανομής της είναι τόσο μεγάλα που δεν υπάρχει ούτε ο χρόνος, ούτε η θέληση να προβλεφθεί τι θα γίνει αυτή η ταινία μετά από 40 χρόνια. Έτσι, αρκετά συχνά σημαντικές ταινίες πολιτιστικής κληρονομιάς δεν μπορούν να προβληθούν μετά το θάνατο των δημιουργών τους, είτε γιατί δεν είναι γνωστό σε ποιόν ανήκουν τα δικαιώματα, είτε γιατί δεν υπάρχουν υποδομές, είτε γιατί έχουν χαθεί όλες οι κόπιες.

Με στόχο να ρίξει φως σ’ αυτή τη δεύτερη ζωή των κινηματογραφικών ταινιών, Θα επιχειρήσει να διερευνήσει όρους όπως κατάθεση πνευματικών δικαιωμάτων, δημόσια ιδιοκτησία, δικαιώματα εκμετάλλευσης, πολιτιστική χρήση, εθνικό κινηματογραφικό αρχείο, κινηματογραφική κληρονομιά, συντήρηση, καταλογογράφηση, αξιοποίηση, προσβασιμότητα, ψηφιοποίηση και να μας ευαισθητοποιήσει σε σχέση με την αναγκαιότητά τους. Τέλος θέλει να επισημάνει πως οι ταινίες είναι και ιστορικά ντοκουμέντα που δεν έχουμε το δικαίωμα να εξαφανίσουμε, που πρέπει να διασώσουμε προς χάρη του αυριανού θεατή, και του ιστορικού του μέλλοντος.

Δύο στρογγυλές τράπεζες θα διοργανωθούν για το σκοπό αυτό:

Η πρώτη, από τις 11.00΄ως τις 13.00΄όπου θα συμμετέχουν οργανισμοί και οι εκπρόσωποί τους και κατά τη διάρκειά της οποίας, θα διερευνηθεί το θέμα της ταινίας αρχείου στην νόμιμη, θεσμική και ευρωπαϊκή της διάσταση.

Η δεύτερη, από τις 13.30΄ως τις 15.30′ θα επικεντρωθεί στην κατάσταση στην Ελλάδα.

Πρόγραμμα 22 Μαρτίου

11:00 – 13:00│Ο λόγος στους θεσμούς. Νομική, θεσμική και ευρωπαϊκή διάσταση

Éric Le RoyΥπεύθυνος του τμήματος «Πρόσβαση, αξιοποίηση και εμπλουτισμός των συλλογών» στα γαλλικά κινηματογραφικά αρχεία του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου της Γαλλίας

Κωνσταντίνα Πισχιτζή: Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του Υπουργείου Πολιτισμού

Λευτέρης Κρέτσος: Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης & Επικοινωνίας

Βασίλης Κοσμόπουλος: Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Μαρία Κομνηνού: Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Ταινιοθήκης της Ελλάδος

Σεραφείμ Τσούκος: δικηγόρος, νομικός σύμβουλος του οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης «Φοίβος»

 13:30 – 15:30 – Η κατάσταση στην Ελλάδα

Κώστας Αϊβαλιώτης: Διευθυντής Hellas Film Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Στέλιος Kυμιώνης: Υπεύθυνος Ανάπτυξης & Διαχείρισης Ψηφιακού Περιεχομένου ΕΚΟΜΕ

Ειρήνη Σουγανίδου : Διανομέας Feelgood entertainment

Στέλλα Θεοδωράκη: σκηνοθέτης-παραγωγός

Ελίνα Ψύκου: σκηνοθέτης, μέλος της ομάδας «Η Χαμένη Λεωφόρος του Ελληνικού Σινεμά»

Είσοδος ελεύθερη ανάλογα με τη διαθεσιμότητα με ταυτόχρονη μετάφραση.

Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος – Auditorium Theo Angelopoulos │ Σίνα 31, 10680 Αθήνα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.