Loading Events
  • This event has passed.
25 Nov 2022

Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται στο WIFT GR

Ταινίες με θέμα την αυτοδιάθεση του γυναικείου σώματος, εστιάζοντας στα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στην άμβλωση, η αντισύλληψη, τα ζητήματα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και παρένθετης μητρότητας.

25 November 2022

6ο φεστιβάλ WIFT GR

Μετά την επιτυχία των προηγούμενων διοργανώσεων, το WIFT GR – Women in Film and Television Greece (Γυναίκες στον Κινηματογράφο και στην Τηλεόραση – Ελλάδα), σε συνδιοργάνωση με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζουν το 6ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ WIFT GR 50/50 ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, το οποίο πραγματοποιείται φέτος 24-27 Νοεμβρίου 2022 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, με ελεύθερη είσοδο.

Το 6ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ WIFT GR 50/50 ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, της HF Productions και του Κέντρου Διοτίμα, υπό την αιγίδα και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, και της Περιφέρειας Αττικής.

Όπως κάθε χρόνο, το Φεστιβάλ επιλέγει να συμπίπτει ημερολογιακά με την Παγκόσμια Ημέρας Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών (25 Νοεμβρίου). Μετά από δύο διοργανώσεις που εστίασαν σε ταινίες ενάντια στην έμφυλη βία, η φετινή θεματική του στρέφει την προσοχή του κοινού σε ένα άλλο -δυστυχώς ξανά επίκαιρο- ζήτημα.

Το WIFT GR και η οργανωτική ομάδα του Φεστιβάλ, ασπαζόμενες το φεμινιστικό σύνθημα «MY BODY MY RIGHTS», επιδιώκουν να προβάλουν ταινίες με θέμα την αυτοδιάθεση του γυναικείου σώματος, εστιάζοντας στα σεξουαλικά και αναπαραγωγικά δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στην άμβλωση, η αντισύλληψη, τα ζητήματα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και παρένθετης μητρότητας.

6ο φεστιβάλ WIFT GR

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022
18:00
Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται / Portrait de la jeune fille en feu / Portrait
of a Lady on Fire
Μυθοπλασία, Γαλλία, 2019, 119’ | DCP, Έγχρ., με ήχο | Σκηνοθεσία: Céline Sciamma | Σενάριο: Céline Sciamma | Παραγωγή: Lilies Films | Διανομή: Spentzos Film

Βρετάνη, 1770. Η Μαριάν, μια ζωγράφος αναλαμβάνει το γαμήλιο πορτρέτο της Ελοΐζ, μίας νέας γυναίκας που μόλις άφησε το Μοναστήρι. Η Ελοΐζ αρνείται να παντρευτεί και η Μαριάν θα πρέπει να τη ζωγραφίσει χωρίς η ίδια να το γνωρίζει. Καθημερινά την παρατηρεί διακριτικά ώστε να την ζωγραφίσει μυστικά. Η σκηνοθεσία δημιουργεί μια ατμόσφαιρα γυναικείας ιδιωτικότητας, απαλλαγμένη από το αντρικό βλέμμα και τους κανόνες του, απελευθερώνοντας σταδιακά την πηγαία σεξουαλικότητα και τους κώδικες έκφρασης και επικοινωνίας. Το αποτέλεσμα είναι οι γυναικείοι χαρακτήρες να συναντηθούν ελεύθεροι μπροστά στον έρωτα, να δημιουργήσουν ισχυρούς αλληλέγγυους δεσμούς και να μοιραστούν δυνατά βιώματα και συγκινήσεις, όπως η σκηνή έκτρωσης της νεαρής υπηρέτριας του σπιτιού. Η απουσία ανδρών και η φυσικότητα με την οποία επιλέγεται να παρουσιαστεί η έκτρωση μέσα σε ένα οικείο σπιτικό περιβάλλον αποτελούμενο από γυναίκες, σχολιάζει με απλότητα τη διαχρονικότητα της αυτοδιάθεσης του γυναικείου σώματος.

Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται