Loading Events
  • This event has passed.
28 Oct 2017

Athens Games Festival 2017

Στις 28 και 29 Οκτωβρίου 2017 θα πραγματοποιηθεί το Athens Games Festival στο Εκθεσιακό Κέντρο της Helexpo, στο Μαρούσι. 3.500 τετραγωνικά μέτρα θα είναι αφιερωμένα στο ψηφιακό παιχνίδι.

28 October 2017

Athens Games Festival 2017 στο Εκθεσιακό Κέντρο της Helexpo

Το πρώτο Athens Games Festival έρχεται!

Θα πραγματοποιηθεί στις 28 και 29 Οκτωβρίου 2017, στο Εκθεσιακό Κέντρο της Helexpo, στο Μαρούσι. 3.500 τετραγωνικά μέτρα θα είναι αφιερωμένα στο ψηφιακό παιχνίδι! Θα είναι ακόμα αφιερωμένο στην προσέλκυση επενδύσεων. Την προώθηση του ελληνικού video game και την ανάπτυξη του ανταγωνιστικού κλάδου του video game development. Θα γίνει με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων game developers, ερευνητών, ακαδημαϊκών, εκδοτών και δημοσιογράφων.

Athens Games Festival

Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν, να δουν και να ακούσουν:

  • Παρουσιάσεις από σημαντικούς ανθρώπους της παγκόσμιας βιομηχανίας gaming.
  • Συναντήσεις με στελέχη σημαντικών διεθνών εταιριών του χώρου.
  • Εκθέτες από την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες χώρες.
  • Επιχειρηματικές συναντήσεις μέσα από την πλατφόρμα του Pitch and Match αλλά και εκδηλώσεις όπως το Athens Games Festival Party.
  • Διαγωνισμούς για την ανάδειξη νέων ταλέντων στο χώρο του game industry όπως το Nordic Game Discovery Contest.

Game Art Collection

Ακόμη, κατά τη διάρκεια του Athens Games Festival θα διεξαχθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Game Art Collection (GAC).

Καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ανάπτυξης ψηφιακών παιχνιδιών, θα συμμετάσχουν σε μια έκθεση. Η έκθεση σκοπό έχει να αναδείξει το ταλέντο Ελλήνων και ξένων 2D artists και μουσικών. Το θέμα της οι Υπερήρωες (superheroes) της Ελλάδας!

Διοργάνωση

Το Athens Games Festival διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (http://www.media.gov.gr). Γίνεται σε συνεργασία το White Nights Conference (http://wnconf.com).

Οι ομιλίες θα γίνουν στα Αγγλικά είναι με ελεύθερη είσοδο και για την παρακολούθηση πρέπει να εγγραφείτε. Οδηγίες για την εγγραφή θα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ https://athensgamesfestival.gr .

 

Το πρόγραμμα για το Σάββατο 28/10/2017

 

Time Speaker Title  Description Where
11:30 – 12:00 Nikos Pappas, Minister of Digital Policy, Telecommunications and Media  Opening speech Main Lounge
11:30 – 12:00 Lefteris Kretsos, Secretary General for Media & Communication Opening speech Main Lounge
12:00 – 12:30 Maciej Binkowski, Game Designer, Technland How We Balanced Dying Light and How I Screwed It Up Description: Balancing Dying Light took a lot of time and people. I’d like to share our process. How we defined our goals, how we chose what to focus on, how that lead to particular decisions, how we shot ourselves in the foot, and why we let some things go and it’s OK but in some cases it’s not. Conference Hall
12:30 – 13:00  Nizar Romdan, CEO, Virtual Arts  The Long and Winding Road, Our journey to Mobile VR Gaming Virtual Arts is a new startup formed in Cambridge, UK developing Virtual, Augmented and Mixed Reality Content and Tech. In this talk we will go through our journey to developing our first mobile VR game “Cargo Racing VR” and the learnings we made along the way. Conference Hall
13:00 – 13:30 Paolo Pedercini, Artist & Game Designer, Molleindustria Playing in the Dark: Political Games and the Death of Satire  Molleindustria [soft industry/soft factory] is a project of reappropriation of video games, a call for the radicalization of popular culture, and an independent game developer. For more than a decade we produced homeopathic remedies to the idiocy of mainstream entertainment in the form of short online games. We tackled like neoliberalism (the McDonald’s videogame, Oiligarchy, Phone Story), religious intolerance (Faith Fighter), alienation (Every Day the Same Dream, Unmanned). But how can games dramatize change and conflict in a world that seems increasingly polarized, unstable, and beyond satire? Conference Hall
13:30 – 14:00 Coffee Break Conference Hall
14:00 – 15:00 Mike Hines, Developer Evangelist, Amazon What The Top 50 Apps Do With In App Purchasing That The Rest Of Us Don’t  Amazon has collected data about how users engage with IAP in games, and we have reviewed how the most profitable apps are using IAP to monetize successfully. In this session we’ll share this data with you. We’ll study several purchasing UI layouts to learn how the top 50 apps manage and present IAP item selection, and we’ll also cover how they manage IAP price points and how they tailor price variety for customers. We’ll look at examples from Ninja Kiwi, and see how they used this data to improve their IAP sales.
 15:00-16:00 Adam Mayes, Uppsala University Video Game Plots: It shouldn’t be this hard Adam Mayes has been expressing disappointment in video game plots, and storytelling, for the last few years. In his session he invites you to try the impossible: Build a world, and create a compelling plot, and then tie that to game mechanics to design the best story telling game to date. Coffee & Talk Area
 15:00 – 16:30 Closed Session Focused On The IOS Platform Conference Hall
 16:30 – 17:00 Coffee Break
16:30- 17:30 Luca Carrubba, Arsgames Games Of The Commons (Goods), a project by Arsgames that aims to expand the creative possibility of open data towards game creation and playful data visualization But Data also tells a lot of stories. Arsgames proposed to think of open data as raw material for video game creation, by generating creative strategies for integrating open data into the development process. In this talk, we present Games Of The Commons (Goods), a project by Arsgames that aim to expand the creative possibility of open data towards game creation and playful data visualization. GotC is a project developed with the support of Barcelona Municipality grounded on open codesign model merging the game dev community with the local social movements. With this project, we aim to think of video games as common goods and way to connect the social and the digital domain. Coffee & Talk Area
17:00 – 18:30 Pre-Finals For The Nordic Game Discovery Contest Conference Hall
18:30-20:00 Gi-Cluster event Join the “re:think” session hosted by gi-Cluster, the gaming & creative technologies and applications cluster in Greece and rethink:
what is the gi-Cluster? why haven’t I joined already? What can I get out of cooperation? how can the gaming industry act as a vehicle for the transformation of traditional industries; are there any great business stories I should know? have I explored new potential opportunities for the exploitation of the tremendous expertise and capacity available within the industry? did I ever take part in setting new ground for further growth? All that, in a casual event. With lots of beer and snacks; presented by an industry veteran, well known entrepreneur who has been instrumental in the development of the industry in Greece for over a decade. We can’t wait to see you all there!
Main Lounge