Goethe is Game Workshop για το Παιχνίδι στο Θέατρο στο Ινστιτούτο Γκαίτε Αθηνών
Η σειρά Goethe is Game Workshops κάνει φέτος την πρώτη της στάση στο μαγικό χώρο του θεάτρου.
Μετά το storytelling και τα comics επιχειρεί να διερευνήσει τη σχέση θεάτρου και παιχνιδιού μέσα από δύο εργαστήρια που ασχολούνται με την ενίσχυση της ομαδικότητας.
Goethe is Game Workshop για το Παιχνίδι στο Θέατρο
Από τον Γιάννη Καλαβριανό και την Αλεξία Μπεζίκη (μέλη της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris)
Στο εργαστήριο του Γιάννη Καλαβριανού και της Αλεξίας Μπεζίκη θα ασχοληθούμε με το παιχνίδι ως εργαλείο για τη δημιουργία ομάδων στον χώρο των παραστατικών τεχνών. Πρόκειται για μια συγκεκριμένη μέθοδο που ακολουθεί η Εταιρεία Θεάτρου Sforaris στη φάση των αρχικών προβών κάθε νέας παράστασης. Αποτελείται από μια διαδοχή τεχνικών και ασκήσεων που βασίζονται στο παιχνίδι. Χρησιμοποιούν τους κανόνες που αυτό θέτει και την ελευθερία που εξασφαλίζει. Επωφελούμενοι της ελαφρότητας που εγγυάται η λέξη «παιχνίδι» και της συνέπειας που επιφέρει η τήρηση των κανόνων του. Δημιουργείται ένα ομαδικό δίχτυ ασφαλείας για όλους, που ευνοεί την προσωπική έκφραση. Έχοντας ως απώτερο στόχο τη δημιουργία και ανάπτυξη μιας κοινής γλώσσας. Αυτή η πρώτη φάση προβών, βάζει τα θεμέλια της κατοπινής εργασίας και αποσκοπεί στη γνωριμία των μελών, την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και τη δημιουργία μιας συμπαγούς ομάδας. Μία προσομοίωση της θα επιχειρήσουμε κατά τη διάρκεια αυτού του σεμιναρίου.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε σπουδαστές και απόφοιτους Δραματικών Σχολών, Σχολών Χορού, Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ.
Ημέρες εργαστηρίου
Τρίτη, 12 Δεκεμβρίου 2017, 16.00 – 20.00
Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017, 16.00 – 20.00
Τρίτη, 19 Δεκεμβρίου 2017, 16.00 – 20.00
Συνολική διάρκεια σεμιναρίου: 12 ώρες (τρία 4ωρα)
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στο Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16.
Είσοδος ελεύθερη
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής με αποστολή βιογραφικού στο: Danae.Moraiti@Athen.goethe.org
Μέγιστος αριθμός συμμετοχών:20
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα αθλητικά ρούχα και αθλητικά παπούτσια.
Γιάννης Καλαβριανός
Ο Γιάννης Καλαβριανός γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1974. Είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής και του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., υποψήφιος διδάκτωρ του ίδιου Τμήματος και εκ των ιδρυτών της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris. Έχει εργαστεί ως γιατρός, ως ηθοποιός για 6 χρόνια στην Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης» στη Θεσσαλονίκη, ως βοηθός του Βασίλη Παπαβασιλείου και του Γιάννη Μόσχου.
Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Ανεμοδαρμένα Ύψη, της Έμιλυ Μπροντέ (Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, 2017), Phone Home, (τριεθνής συμπαραγωγή με τα Pathos Munchen και Upstart Theatre London, Θέατρο Σφενδόνη, 2016), Η τάξη μας, του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ (Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, Φεστιβάλ Αθηνών 2016), Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών, του Χ. Μπροχ (Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας), Who wants to be agreeable? / The Lost Ring, (Deutsches Theater Berlin), Αβελάρδος και Ελοΐζα (Φεστιβάλ Αθηνών 2014, Θέατρο του Νέου Κόσμου), David’s Formidable Speech on Europe (Deutsches Theater Berlin-Autorentheatertage, Kunstfestspiele Herrenhausen Hannover), Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας (Φεστιβάλ Αθηνών 2012, Bios, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Sarajevo Winter Festival-Βοσνία/Ερζεγοβίνη, Ουντίνε, Λευκωσία, Centro Dramático Nacional-Μαδρίτη), Άουστρας ή η αγριάδα της Λένας Κιτσοπούλου (Εθνικό Θέατρο, Θησείον, Theater Tri-bühne-Στουτγάρδη, Piccolo Teatro-Μιλάνο, Heidelberger Stückemarkt), Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες (Φεστιβάλ Αθηνών 2010, Bios, Θέατρο Πορεία, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), Μήδειας Υλικό του Χάινερ Μύλλερ (Θέατρο Κλειώ-Θεσσαλονίκη, Χοροροές), Ποιος είναι δίπλα μου;, της Πένυς Φυλακτάκη (Θέατρο Αμαλία-Θεσσαλονίκη), Πρακτόρισσες (Θέατρο του Ήλιου), Πάσχα, του ιδίου και της Μαρίας Κοσκινά (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης), Εγώ είμαι το Θείο βρέφος! (Θέατρο του Νέου Κόσμου).
Το κείμενό του, Αβελάρδος και Ελοΐζα έχει μεταφραστεί στα Γερμανικά και Ιταλικά. Το Γιοι και κόρες έχει μεταφραστεί στα Αγγλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά και τα Βοσνιακά και τιμήθηκε με το Βραβείο Κουν Καλύτερου Θεατρικού Έργου 2013-2014, το International Prize Il Teatro Nudo, di Teresa Pomodoro, Milan 2014-2015 και το Βραβείο Νίκος Ζακόπουλος 2013-2014.
Αλεξία Μπεζίκη
Η Αλεξία Μπεζίκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1981. Αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, (κατεύθυνση Υποκριτικής) το 2004. Από το 2004 έως το 2006 έκανε σπουδές στο σύγχρονο χορό και το σωματικό θέατρο στη Βέρνη της Ελβετίας. Μέλος της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris και ιδρυτικό μέλος της Default company.
Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με τον Γιάννη Καλαβριανό και την Εταιρεία Θεάτρου Sforaris στις παραστάσεις: Phone Home, Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας, Παραλογές ή Μικρές καθημερινές τραγωδίες, Πρακτόρισσες, Εγώ είμαι το θείο βρέφος 2, με τον Αλέξη Τσάφα στο μονόλογο Lady Day, με το Εθνικό Θέατρο στην παράσταση Μυστικοί αρραβώνες, σε σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη, με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας στην παράσταση Ορέστεια, με τη Default company στις παραστάσεις On the blink , On the run , Ιστορίες καιρού, Το παιδί και τα μάγια, με το χοροθέατρο Ροές στην παράσταση Ηλέκτρα Αυτουργός, με τον Χρήστο Θεοδωρίδη και την Ορχήστρα των μικρών πραγμάτων στην παράσταση Ως το τέλος, με τη Λία Τσολάκη στην παράσταση Parking, με τη Στέλλα Ζάννου και τη Smack dance company στην παράσταση Under cinderella’s skirt, με τον Thomas Mettler στην παράσταση About life and death, με το Πρόσχημα στην παράσταση Smack κ.ά.
Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί με τον Γιάννη Καλαβριανό στις παραστάσεις: Ανεμοδαρμένα Ύψη (Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας), Phone home, (Θέατρο Σφενδόνη), Η τάξη μας (Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου), Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας (Φεστιβάλ Αθηνών), και με τη Default company στις παραστάσεις: On the blink (Χοροροές), On the run (Θέατρο Αλκμήνη), Ιστορίες καιρού (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών), Το παιδί και τα μάγια (Θέατρο Πόρτα).
Πατήστε εδώ για να δείτε και τις υπόλοιπες δράσεις της ενότητας για το παιχνίδι και το θέατρο.