Loading Events
  • This event has passed.
20 Jun 2018

Πλατόνοφ του Άντον Τσέχωφ

Το άτιτλο, ανοικονόμητο, αποκηρυγμένο, εκδοθέν μετά θάνατον, βαθιά προσωπικό πρώτο θεατρικό έργο ενός δεκαεννιάχρονου Ρώσου με αδύναμα πνευμόνια με τον πρώτο γυναικείο ρόλο γραμμένο για τα μάτια ανερχόμενης πρωταγωνίστριας της εποχής και τον πρώτο ανδρικό ως μία καρικατούρα του Άμλετ, μεταμορφωμένο μέσα από τα θαυματουργά φίλτρα της εγγλέζικης θεατρικής παράδοσης με την αυστηρή πειθαρχία και το βιτριολικό χιούμορ, κάτω από τον αθηναϊκό ουρανό των τελευταίων ημερών της άνοιξης μας συστήνει έναν συγγραφέα πολύ πιο ενδιαφέροντα, διασκεδαστικό, εξωστρεφή και βαθιά παθιασμένο από τον Τσέχωφ που νομίζαμε ότι ξέρουμε.

20 June 2018

Πλατόνοφ του Άντον Τσέχωφ από τη θεατρική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

«Έβγαλα το χιτώνα μου, τώρα ξανά πρέπει να τον φορέσω. Τα πόδια μου τα έπλυνα, τώρα ξανά πρέπει να λερωθούν, άπλωσε ο αγαπημένος μου το χέρι του μεσ’ απ’ της θύρας μου τη χαραμάδα κι αναταράχτηκαν τα σπλάχνα μου γι’ αυτόν.»

«Ο Τσέχωφ δεν είναι εκείνος ο μούχλας, ο καταθλιπτικός που όταν τον παίζουνε στα θέατρα μαζεύονται οι γριές και κουβεντιάζουνε ποια ξανθιά έκλαψε πιο ωραία και ποιο ψώνιο έχει τα πιο μελαγχολικά μάτια;»

«Στα έργα του Τσέχωφ κανένας δεν ακούει κανέναν. Ο κάθε χαρακτήρας μετεωρίζεται διαρκώς στην απόλυτα εγωκεντρική του φαντασίωση.»

«Ωραία, ένα έργο έχει σίγουρα κάτι να πει. Όμως ποιος το λέει, σε ποιον και γιατί;»

«Το εγώ μοιάζει με το σκοτάδι , μπορείς και το βλέπεις, μπορείς και το νιώθεις, μπορεί να εμποδίζει το δρόμο σου, αλλά δεν υφίσταται. Δεν έχει τίποτε το θετικό. Πρόκειται απλώς για μια απουσία, απουσία του φωτός.»

«Απ’ την Κική κι απ’ την Κοκό πια να διαλέξω; Την Κική την αγαπώ, μα μ’ αρέσει κι η Κοκό.»

«ο Θεός είναι αγάπη . . . τρυφερός οίκτος . . . κάθε πρωί καινούριος . . . πίσω στο χωράφι . . . πρωινό του Απρίλη . . . πρόσωπο στο γρασίδι . . . κανείς μόνο οι κορυδαλλοί . . .»

«Και ο Στανισλάφσκι που ξεφύτρωσε πάλι ρε παιδιά;»

«Έλα, έλα, όποιος κι αν είσαι έλα, Και περιπλανώμενος και ειδωλολάτρης και πυρολάτρης να είσαι έλα, Η Πύλη μας δεν είναι πύλη της απόγνωσης, Έλα, ακόμη κι αν έσπασες εκατό φορές τους όρκους σου, έλα…»

«Μισό λεπτό, μισό λεπτό, δηλαδή τι είναι αυτά τα ρεαλισμός και νατουραλισμός; Τα γράφουμε όπως τα ζούμε; Κι άμα τα γράφουμε όπως τα ζούμε, τα παίζουμε κιόλας όπως τα ζούμε;»

«Οι άνθρωποι που φοβούνται την αγάπη δεν φοβούνται το σεξ. Η αγάπη είναι επικίνδυνη το σεξ δεν είναι επικίνδυνο, μπορείς να το χειραγωγήσεις, μπορεί να μετατραπεί σε τεχνική. Η αγάπη δεν μπορεί ποτέ να μετατραπεί σε τεχνική.»

«Αμάν πια αυτά τα ρώσικα τα έργα. Μας τα έχουνε πρήξει. Τον ατέλειωτο έχουνε!»

«Μου είπαν έτσι είναι ο έρωτας, ναι, ναι, πίστεψε με, θα δεις τι εύκολο που είναι. Μου είπαν έτσι είναι η φιλία, ναι, ναι θα δεις.»

«Πες μου μια λέξη αυτή τη μόνη λέξη…»

«Αυτό που τον σόκαρε περισσότερο, αυτό που δεν μπορούσε με τίποτε να αποδεχθεί ήταν ότι οι «Τρεις Αδερφές» και αργότερα ο «Βυσσινόκηπος» αντιμετωπίζονταν ως βαρύγδουπα δράματα. Ήταν απόλυτα πεπεισμένος ότι έγραφε ανάλαφρη κωμωδία, σχεδόν βαριετέ.»

«Καλά όλα αυτά τα καλλιτεχνικά ρε σεις αλλά οι γκόμενες που είναι;»

 

Το άτιτλο, ανοικονόμητο, αποκηρυγμένο, εκδοθέν μετά θάνατον, βαθιά προσωπικό πρώτο θεατρικό έργο ενός δεκαεννιάχρονου Ρώσου με αδύναμα πνευμόνια με τον πρώτο γυναικείο ρόλο γραμμένο για τα μάτια ανερχόμενης πρωταγωνίστριας της εποχής και τον πρώτο ανδρικό ως μία καρικατούρα του Άμλετ, μεταμορφωμένο μέσα από τα θαυματουργά φίλτρα της εγγλέζικης θεατρικής παράδοσης με την αυστηρή πειθαρχία και το βιτριολικό χιούμορ, κάτω από τον αθηναϊκό ουρανό των τελευταίων ημερών της άνοιξης μας συστήνει έναν συγγραφέα πολύ πιο ενδιαφέροντα, διασκεδαστικό, εξωστρεφή και βαθιά παθιασμένο από τον Τσέχωφ που νομίζαμε ότι ξέρουμε.

ΠΛΑΤΟΝΟΦ του Άντον Τσέχωφ

Διασκευή: David Hare

ΠΑΙΖΟΥΝ (με σειρά εμφάνισης)

Φιλίππα Φωτιάδου | Άννα Πετρόβνα Βοϊνίτσεβνα
Αλέξανδρος Κρητικός | Νικολάι Ιβάνοβιτς Τριλέτσκι
Άννα Λεβέντου | Γιάκωφ, Ισαάκ Αβράμοβιτς Βεγκέροβιτς, Μάρκος, Κάτια
Τάσος Παλασόπουλος | Πορφύρι Σεμιόνοβιτς Γκλακόλιεφ, Όσιπ
Μπάμπης Πετκίδης | Σεργκέι Πάβλοβιτς Βοινίτσεφ
Παναγιώτης Γρίβας | Αβραάμ Αβράμοβιτς Βεγκέροβιτς
Ευτυχία Κοκκίνου | Τιμοφέι Γκορντιέγιεβιτς Μπουγκρώφ, Μαρία Γεφίμοβνα Γκρέκοβα
Νότης Μόσχος | Μιχαήλ Βασίλιεβιτς Πλατόνοφ
Ελπίδα Μπαρούτα | Σάσα Ιβάνοβνα
Τάνια Τραυλού | Σάσα Ιβάνοβνα
Δημήτρης Σαγιάννης | Ιβάν Ιβάνοβιτς Τριλέτσκι
Ειρήνη Κοκκίνου | Σοφία Γιεγκόροβνα
Αποστόλης Μαριγούδης | Γκερασίμ Κούζμιτς Πετρίν
Θωμάς Νάκας | Κύριλ Πορφύριεβιτς Γκλακόλιεφ

ΛΟΙΠΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ηλίας Κούτλας | Σκηνοθεσία
Δημήτρης Στογιάννος | Αφίσα
Σκηνικά – Κουστούμια | Η ομάδα

17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 Ιουνίου 2018

ώρα έναρξης: 20:30

είσοδος ελεύθερη

Πολυτεχνειούπολη Ζωγραφου | Υπαίθριο Ξύλινο Θέατρο Δ. Μπίρη (απέναντι από το εστιατόριο)

κρατήσεις θέσεων : 6976746249, 6951914947