Loading Events
  • This event has passed.
27 Mar 2024

Ταινίες μικρού μήκους στην Πετρούπολη

Ταινίες μικρού μήκους στην Πετρούπολη σειρά προβολών που έχει οργανώσει η Κινηματογραφική Λέσχη Πετρoύπολης, όλο το μήνα Μάρτιο που είναι αφιερωμένος στη γυναίκα.

27 March 2024

Από την ελληνική επαρχία του 1950, στη Γαλλία του 1974, στην Αλγερία του 1997 ως και στην Αθήνα της καραντίνας ταξιδεύουμε, παρέα με γυναίκες όλων των ηλικιών που ο χρόνος και ο χώρος δεν στέκουν εμπόδιο στη συνάντησή τους. Κοινός τόπος αυτής της συνάντησης, οι αγώνες τους απέναντι σε οτιδήποτε στέκει εμπόδιο στο δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασής τους, στο δικαίωμα της αυτοδιάθεσής του σώματός τους, στο δικαίωμα της ελευθερίας και της αξιοπρέπειάς τους. Υψώνουν τις φωνές τους, που όλες μαζί ηχούν δυνατά, ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας που αλλάζει πρόσωπο σε κάθε εποχή, αλλά που αφήνει πάνωτους το σκληρό αποτύπωμα της βίας που τη συνοδεύει. Ελάτε να τις συναντήσουμε και να τις ακούσουμε στο Κινηματοθέατρο “Πετρούπολις” σε μια σειρά προβολών που έχει οργανώσει η Κινηματογραφική Λέσχη Πετρoύπολης, όλο το μήνα Μάρτιο που είναι αφιερωμένος στη γυναίκα.

Τετάρτη 27/3/2024
Πορφυρή Λεμονιά (13′)
Girlhood (30′)
Είμαι ελεύθερη (22′)

Ώρα προβολής 20:00
Είσοδος Ελεύθερη

Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές των ταινιών
Κινηματοθέατρο “Πετρούπολις” – Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης (Μπουμπουλίνας 59 & Αθ. Διάκου)

Πορφυρή Λεμονιά

Ελλάδα (2022) | Διάρκεια: 13′ | Σκηνοθεσία: Δημήτρης Άντζους | Σενάριο: Καλλιόπη Βίλλυ Κωτούλα | Παραγωγή: Καλλιόπη Βίλλυ Κωτούλα | Ηθοποιοί: Δάφνη Λιανάκη, Χάρης Γεωργιάδης, Ελένη Τζώρτζη, Μαρία Χαλεπλή, Κωνσταντίνα Matwali Κουτουλάκη

Η Λεμονιά θέλει να δραπετεύσει από την τραυματική βία που ασκείται πάνω της και παραβιάζει το δικαίωμά της για ζωή, όπως και το δικαίωμα να απολαμβάνει την ζωή χωρίς διακρίσεις. Και απαιτεί να δοθεί ένα τέλος σε αυτή την κατάσταση που δοκιμάζει και υποβαθμίζει την δημοκρατία και τον πολιτισμό.

Ο σκηνοθέτης
Ο Δημήτρης Άντζους γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Αποφοίτησε από την σχολή Σταυράκου του 2000, με ειδίκευση στην σκηνοθεσία. Είναι επίσης κάτοχος του πτυχίου Science in Film studies από το Empire State College στην Αθήνα το 2003. Από το 2005 είναι ενεργό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Σκηνοθετών και των Σκηνοθετών Ηνωμένου Βασιλείου και έχει υπάρξει παραγωγός και σκηνοθέτης δεκαπέντε μικρού μήκους ταινιών, τεσσάρων πιλοτικών τηλεοπτικών επεισοδίων, τριών μικρού μήκους ντοκιμαντέρ και ενός θεατρικού έργου.

Girlhood

Ελλάδα (2021) | Διάρκεια: 30′ | Σκηνοθεσία: Βάνια Τέρνερ, Μαρία Σιδηροπούλου | Διεύθυνση Φωτογραφίας, Σενάριο, Μοντάζ: Βάνια Τέρνερ | Creative Production: Μαρία Σιδηροπούλου | Eρευνα: Μαρία Σιδηροπούλου | Εκτέλεση Παραγωγής: Laika Productions | Συνθέτρια: Δεσποινίς Τρίχρωμη | Sound Designer: Στέλιος Κουπετώρης | Colorist: Άγγελος Μάντζιος / MetaPost | Βοηθός Colorist: Φοίβος Πέτικας

To “Girlhood” ακολουθεί την ιστορία τριών δεκαεφτάχρονων κοριτσιών σε μια γειτονιά στο κέντρο της Αθήνας ενώ διανύουν τη δύσκολη περίοδο της μετάβασης στην ενηλικίωση και την απομόνωση της καραντίνας.Η Χριστίνα, μοιράζεται το δωμάτιο με τον αδερφό της, βοηθάει τη μητέρα της στις δουλειές του σπιτιού και ονειρεύεται την ανεξαρτησία της. Η Βέρα, νιώθει άβολα μέσα στο σώμα της και ζητά αποδοχή, παλεύει με τα στερεότυπα που της επιβάλλουν οι άλλοι για την εξωτερική της εμφάνιση, ενώ παράλληλα φαντασιώνεται έναν κόσμο πιο συμπεριληπτικό. Η Νεφέλη δεν κάνει παρέα με αγόρια, ανακαλύπτει το φεμινισμό και βρίσκει διέξοδο στο διάβασμα και στα social media. Μέσα από αυτή την ιστορία ενηλικίωσης, βλέπουμε οικείες εικόνες εφήβων που βιώνουν διατροφικές διαταραχές και σεξισμό, ενώ προσπαθούν να μάθουν να αγαπούν τον εαυτό τους. Έχοντας κολλημένα τα πρόσωπά τους σε μια οθόνη, βρίσκουν καταφύγιο η μία στην άλλη και περιμένουν να τελειώσουν το σχολείο.

Οι σκηνοθέτες
Η Βάνια Τέρνερ (1989) είναι διευθύντρια φωτογραφίας, μοντέζ και σκηνοθέτης. Mε έδρα την Κένυα, όπου ζούσε και εργαζόταν μέχρι την αρχή της πανδημίας, ασχολήθηκε αποκλειστικά με την καταγραφή των επιπτώσεων της αναγκαστικής εκτόπισης, λόγω πολεμικών συρράξεων, κλιματικής αλλαγής και ένδειας καθώς και την έμφυλη διάστασή της. Η δουλειά της έχει δημοσιευτεί σε διάφορα διεθνή μέσα, όπως την εφημερίδα Guardian και το TIME Magazine. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Warwick και Πολιτική Θεωρία στο LSE. Αυτό το διάστημα ετοιμάζει ένα ντοκιμαντέρ που αφορά θέματα έμφυλης βίας, σεξισμού και κατάχρησης εξουσίας.

Η Μαρία Σιδηροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε ερευνητικές εκπομπές από το 2014 και ως παραγωγός σειρών ντοκιμαντέρ για το ARTE, VICE. Το 2019, το ντοκιμαντέρ “Μέσα μου Βλέπω Μονάχα Θάλασσα” που συνσκηνοθέτησε, συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Σπούδασε δημοσιογραφία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και παραγωγή ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Είμαι ελεύθερη / Je suis libre

Ελλάδα (2023) | Διάρκεια: 22′ | Σκηνοθεσία / Σενάριο / Μοντάζ: Γιώργος Λουριδάς | Πρωταγωνιστούν: Γεωργία Καποπούλου, Κωνσταντίνος Σαμψών, Έλενα Σαλμά, Γιώργος Λουριδάς

Μια γυναίκα δεν περνάει καλά στον γάμο της και αποφασίζει να χωρίσει. Δεν εγκρίνουν όλοι αυτή της την απόφαση. Θα πρέπει να προχωρήσει μόνη της στηρίζοντας τις επιλογές της.

Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα, για την κοινωνική απομόνωση και την κακοποίηση της γυναίκας, που εκτυλίσσεται στο Αγρίνιο με γυρίσματα και στο Παρίσι.