14ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων παρουσιάζει τέσσερα έργα του σύγχρονου ισπανικού ρεπερτορίου.

14ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων έρχεται στην δέκατη τέταρτη έκδοσή του το 2025, παρουσιάζοντας τέσσερα νέα έργα του σύγχρονου ισπανικού ρεπερτορίου.

14ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων

Για την 14η χρονιά φέτος, το Φεστιβάλ επιστρέφει με σειρά έργων που καταπιάνονται με επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα, ευφάνταστες ιστορίες και συναισθηματικά διλήμματα, υπό τη διεύθυνση του θιάσου C for Circus. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα έργα: Αλερετούρ στον Κρόνο της Μάρτα Μπαρσελό σε σκηνοθεσία της Ειρήνης Μακρή, Fake του Ραφέλ Γκαγιέγο σε σκηνοθεσία του Νικόλα Παπαδομιχελάκη, Παγόβουνο της Γιολάντας Γκαρθία Σεράνο σε σκηνοθεσία του Παναγιώτη Γαβρέλα και Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο του Χουάν Μαγιόργκα σε σκηνοθεσία σε σκηνοθεσία της Βαλέριας Δημητριάδου.

Φέτος θα παρακολουθήσουν τα αναλόγια των έργων τους η Γιολάντα Γκαρθία Σεράνο και ο Ραφέλ Γκαγιέγο, και στη συνέχεια θα συζητήσουν με το κοινό.

14ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ
Πρόγραμμα

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025, 18:00

Αλερετούρ στον Κρόνο της Μάρτα Μπαρσελό

Σκηνοθεσία: Ειρήνη Μακρή. Παίζουν: Χρύσα Κοτταράκου, Μαρία Ελισάβετ Κοτίνη 

Η Ρόζα, μια καθηγήτρια 40 ετών, διαγιγνώσκεται με καρκίνο του στήθους. Το συζητάει ανοιχτά με την τάξη της. Δυσκολεύεται να το πει στη μητέρα της. Ο σύζυγός της, ο Κάρλες, είναι πάντα κοντά της, όπως και τα παιδιά τους, η Λάουρα και ο Τζόρντι. Σε έναν μονόλογο εσωτερικό, ειρωνικό και άμεσο ταυτόχρονα, η Ρόζα απορρίπτει οποιαδήποτε πρόθεση για ηρωισμούς. Δεν θέλει να τη βλέπουν ως αγωνίστρια, νιώθει σαν ένας ακόμα άνθρωπος που θέλει να συνεχίσει να ζει, όπως κάποιος που θα έκανε αναγκαστικά ένα μακρινό και αβέβαιο ταξίδι στον Κρόνο, αλλά είναι αποφασισμένος να γυρίσει οπωσδήποτε στη Γη.

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, 18:00

Fake του Ραφέλ Γκαγιέγο 

Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπαδομιχελάκης. Παίζουν: Χρυσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή,  Κατερίνα Συναπίδου, Γιωργής Σφυρής, Σπύρος Χατζηαγγελάκης 

Στην εποχή των “Clickbait”, του πολλαπλασιασμού των μη επαληθευμένων πληροφοριών και των ολοένα και πιο ρευστών αξιών, μια προοδευτική πολιτικός στοχεύει να σκαρφαλώσει στα ύψη της πολιτικής ιεραρχίας. Ο αγώνας της είναι ένας αγώνας ενάντια σε δομές ανθεκτικές σε κάθε βαθιά αλλαγή, μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο απειλές που μέχρι πρόσφατα θεωρούσαμε ξεπερασμένες.

Το Fake τινάζει το δέντρο της χειραγώγησης και της διαφθοράς των μέσων ενημέρωσης, ενώ μας βάζει μπροστά σε έναν καθρέφτη και μας θέτει ένα άβολο ερώτημα: θέλουμε να είμαστε απλοί θεατές μιας συλλογικής υποβάθμισης, που ίσως μόλις έχει αρχίσει;

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025, 18:00

Παγόβουνο της Γιολάντας Γκαρθία Σεράνο

Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Γαβρέλας. Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Βαλέρια Δημητριαδου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Παύλος Παυλίδης

Το έργο διαδραματίζεται το βράδυ που βυθίζεται ο Τιτανικός. Ένα νιόπαντρο ζευγάρι, ο Κλέμεν και η Λολίτα, γνωρίζουν δυο φίλους, τον Φράνσις και τον Έλι, που ταξιδεύουν επίσης στην πρώτη θέση. Οι τέσσερίς τους δημιουργούν μια έντονη σχέση. Κανείς τους βέβαια δεν ξέρει ότι θα είναι η τελευταία νύχτα που θα περάσουν μαζί στο μεγάλο υπερωκεάνιο. Αν το ήξεραν, ο Φράνσις και ο Έλι δεν θα είχαν καταστρώσει το τρελό σχέδιο που ετοιμάζουν. Κοσμήματα, μεταμφιέσεις, μυστικά, ψέματα και μια αξέχαστη ιστορική βραδιά είναι τα συστατικά που συνθέτουν αυτήν την ξεκαρδιστική κωμωδία παρεξηγήσεων.

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025, 18:00

Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο του Χουάν Μαγιόργκα

Σκηνοθεσία: Βαλέρια Δημητριάδου. Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Παύλος Παυλίδης 

Έναρξη της καινούργιας σχολικής χρονιάς και ο Χερμάν, καθηγητής Λογοτεχνίας στο λύκειο, διαπιστώνει με την έκθεση που γράφει η τάξη του, πως οι μαθητές του έχουν περιορισμένα ενδιαφέροντα και ακόμη πιο περιορισμένο λεξιλόγιο. Όμως, ο Κλάουντιο, ένας φαινομενικά ντροπαλός και ήσυχος 17χρονος, θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του Χερμάν, καθώς από το κείμενό του, φαίνεται πως ο μαθητής αυτός έχει εξαιρετικό ταλέντο. Ο Χερμάν, θέλοντας να βοηθήσει τον Κλάουντιο να βελτιώσει την τεχνική γραφής του, του δίνει οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να συνεχίσει την ιστορία του, επισημαίνοντας τα λάθη του. Το ζήτημα είναι ότι ο Κλάουντιο χρησιμοποιεί ως κεντρικούς του ήρωες την οικογένεια ενός συμμαθητή του, του Ράφα, στο σπίτι του οποίου έχει καταφέρει να εισχωρήσει, βοηθώντας τον στα μαθηματικά. Αυτή η ιδιότυπη σχέση που αναπτύσσει σταδιακά ο Κλάουντιο με τα μέλη της οικογένειας του Ράφα, δεν είναι και τόσο αθώα όσο δείχνει.
Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο μιλάει για γονείς και παιδιά, για δασκάλους και μαθητές, για την απόλαυση να διεισδύεις στη ζωή των άλλων από το τελευταίο θρανίο, εκεί όπου δε μπορεί να σε δει κανείς, εσύ όμως μπορείς να τους βλέπεις όλους.

ΒραβείοTelón Chivas 2007.
Βραβείο Max 2008 για τον καλύτερο συγγραφέα.

14ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων

Είσοδος ελεύθερη

Θέατρο Ελληνοαμερικανικής Ένωσης
Μασσαλίας 22, Αθήνα

Γλώσσα
Ελληνικά, Ισπανικά

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.