Από Αθήνα για Κόρινθο χωρίς διόδια
Από Αθήνα για Λουτράκι και Κόρινθο η Ολυμπία Οδός είναι μια άνετη αλλά ακριβή λύση. Η εναλλακτική, χωρίς διόδια, είναι να κινηθούμε στον παράδρομο και την παλιά Εθνική. Στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ένας άνετος και γρήγορος δρόμος αλλά έχει ένα μικρό τμήμα περίπου πέντε χιλιομέτρων που δυσκολεύει αρκετά. Αν δεν βιάζεστε, αυτή η διαδρομή θα κοστίσει περίπου τα ίδια λεφτά σε βενζίνη και αν γενικά δεν τρέχετε θα φτάσετε στον προορισμό σας με ένα τέταρτο έως μισή ώρα καθυστέρηση. Το μεγάλο της πλεονέκτημα είναι ότι είναι σημαντικά πιο όμορφη διαδρομή (ιδιαίτερα στο πολύ δύσκολο σημείο της). Ο οδηγός καλό είναι να έχει τα μάτια του στο δρόμο αλλά οι επιβάτες θεωρώ έχουν κάθε λόγο να την προτιμήσουν.
Διαδρομή
Το σημείο που αξίζει να μπείτε στην Εθνική είναι ακριβώς στα διόδια της Μάνδρας. Παίρνουμε δεξιά τον παράδρομο ακριβώς δίπλα από τα διόδια και τον ακολουθούμε κάτω από δύο γέφυρες. Στο τέλος αυτού το δρόμου στρίβουμε δεξιά και συνεχίζουμε για περίπου ένα χιλιόμετρο μέχρι τη διασταύρωση με την επαρχιακή οδό Μεγάρων-Περαχώρας. Μπορούμε να συνεχίσουμε ευθεία στην παλιά Εθνική ή να κερδίσουμε μερικά χιλιόμετρα μπαίνοντας μέσα από τον οικισμό του Λουτρόπυργου (καλός δρόμος στο σύνολό του). Αν επιλέξουμε αυτή τη διαδρομή στη διασταύρωση στρίβουμε δεξιά. Προσοχή εκεί η σήμανση δεν βοηθάει, υπάρχει μόνο μια μικρή ταμπέλα για Λουτρόπυργο εκεί που στη φωτογραφία βλέπουμε το φορτηγό.
Μπαίνοντας στον οικισμό του Λουτρόπυργου συνεχίζουμε μέσα από την πόλη μέχρι το τέλος του δρόμου (αλλάζει τρείς φορές όνομα) και στρίβουμε στο τέλος της Μιλτιάδου δεξιά στην Ομήρου. Εκεί βγαίνουμε στην περιφερειακή της Ολυμπίας.
Μετά από εννιά χιλιόμετρα πορείας ακλουθώντας την περιφερειακή, ξανασυναντούμε την παλιά Εθνική σε μία γέφυρα που περνά κάτω από την Ολυμπία.
Στρίβουμε δεξιά και συνεχίζουμε στην παλιά Εθνική. Ο δρόμος είναι καλός και η διαγράμμιση αξιοπρεπής. Λίγο μετά τις γέφυρες υπάρχει ένας σταθμός αυτοκινήτων ο οποίος συνδέει την Παλιά Εθνική με την Ολυμπία οδό αλλά επίσημα αυτή η στροφή απαγορεύεται (υπάρχει μπάρα που μπορούν να περάσουν μόνο οι πελάτες των καταστημάτων). Αλλά τα καταστήματα υπό προϋποθέσεις είναι προσβάσιμα.
Συνεχίζοντας στην Παλιά Εθνική, παράλληλα με τις γραμμές του τραίνου φτάνουμε στο πιο δύσκολο και επικίνδυνο μέρος της διαδρομής. Η παραλιακή διαδρομή για πέντε περίπου χιλιόμετρα κάτω από τα τούνελ είναι στενή και γεμάτη στροφές. Αυτό το σημείο είναι και ο κυριότερος λόγος που δεν προτείνεται αλλά για κάποιους θεωρείται και το πιο όμορφο σημείο της διαδρομής (για επιβάτες και όχι για τον οδηγό). Αν περάσετε αυτό το σημείο η υπόλοιπη διαδρομή είναι εύκολη και γενικά γρήγορη.
Η παλιά Εθνική φτάνει στον Ισθμό στο σημείο της παλιάς γέφυρας. Εκεί υπάρχει άνετος κόμβος με αρκετά καλή σήμανση που οδηγεί για Λουτράκι ή την πόλη της Κορίνθου. Λίγο πριν την Κόρινθο υπάρχει και στροφή που οδηγεί πίσω στην Ολυμπία με κατεύθυνση την Πάτρα. Μετά από αρκετά χρόνια βασανιστικών έργων αυτός ο δρόμος έχει αρχίσει να γίνεται η καλύτερη επιλογή για Πάτρα, αλλά ακόμα έχει απόσταση μέχρι να αξίζει τα λεφτά των διοδίων του.